توضیحات
هنگامی که ECU به دیاگ متصل نشود اقدامات زیر را انجام دهید.
مرحله اول :
اطمینان از سلامت ولتاژ تغذیه سوکت OBD و متصل بودن به ECU
ابزار مورد نیاز :
مولتی متر یا تستر سیم کشی
اقدامات :
1- ابتدا بوسیله مولتی متر یا تستر سیم کشی ولتاژ پین های 4 و 16 را اندازه گیری کنید . می بایستی ولتاژ برابر ولتاژ باطری باشد در غیر این صورت طبق نقشه ، سیم کشی را اصلاح کنید.
2- بوسیله مولتی متر مسیر ارتباطی بین ECU و سوکت OBD را چک و در صورت اطمینان از تمام موارد ، به مرحله دوم بروید.
مرحله دوم :
واحد کنترل موتور ( ECU ) را باز کنید و طبق عکس و راهنمای آن اقدام کنید
ابزارهای مورد نیاز :پیچ گوشتی تخت ، مولتی متر ، هویه و هیتر بادی ، سیم روکشدار ، سیم لحیم و روغن لحیم
تشریح و اقدامات :
تمام قطعات سیستم انژکتوری در داخل ECU یک کد مشخص دارند به این صورت که IC Micro هرگونه اختلال در رفتار پیش فرض قطعات مربوط به سیستم را تشخیص داده و کد خطا یا خطاها را برای واحد ارتباط با دستگاه عیب یاب ارسال و بعد از اتصال با دستگاه عیب یاب ، در صورت درخواست دیاگ ، آن را استخراج و بطور نوشتاری نمایش می دهد که پروتکل KWP نام دارد.
در ادامه نحوه ارتباط با دستگاه عیب یاب تشریح شده است.
در این ECU برای ارتباط با دستگاه دیاگ از یک سیم که خط K-Line نام دارد استفاده می شود و در زیر ، شرح داده شده است:
پایه 78 خط K-Line: به این صورت است که در داخل ECU این پایه به شماتیک به IC ATM 46C3 وصل می شود.
ابتدا طبق عکس راهنما و شماتیک مسیر و قطعات ذکر شده را تست کنید و در نهایت اگر از سلامت آنها اطمینان حاصل شد ، IC ATM46C3 را تعویض کنید.

پایان



روحالله فصیحی (مالک تایید شده) –
درود خدمت شما استاد عزیز
یک ایسیو بایفیول دارم.به دستگاه کانکت نمیشه.ایراد از ایسیو هستش.تمام مدارها سالم.ایسی مربوطه و آمیس هم تعویض شدن.ولی مشکل برطرف نشد.ممنون میشم راهنمایی کنید.آیا امکان داره آیسی دیگهای مثل خرچنگی روی این ایراد تاثیر بزاره؟
واحد فنی –
سلام خدمت شما جناب روحالله فصیحی عزیز / در پشتیبانی واتس آپ پیام بدین که سریعتر پاسخگو باشیم و اگه لازم باشه باهاتون تماس بگیرن
روحالله فصیحی (مالک تایید شده) –
اینم بگم که ایسیو ماشینو روشن میکنه و هیچ ایرادی نداره.تنها مشکلش کانکت به دیاگ