فعالیتECUو رله دوبل

توضیحات

از راهنما برای تکرار نشدن کلمات استفاده شده است.

راهنما :

EBB =  جعبه فیوز و رله های داخل موتور

RL3 = رله اول (رله دوبل)

RL1 = رله دوم یا رله پمپ بنزین

موارد زیر را به ترتیب تست کنید.

تغذیه های ECU :

تغذیه منفی : پین های CPL4 , CPM4 , M1H4 , M2H1

تغذیه 12+ ولت سوئیچ : پین CPB4

تغذیه های رله دوبل

RL3 یا رله اول :

پین 1 : تغذیه 12+ ولت ورودی از فیوز F8 در EBB

پین 2 ** : تغذیه 12+ ولت خروجی برای موارد زیر ارسال می شود :

الف : فیوز F1 و پین 1 رله RL1 (رله پمپ بنزین)

ب : پین 4 رله RL1 (رله پمپ بنزین)

پ : از طریق پین 25 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB خارج شده و برای انژکتورها و شیر برقی کنیستر ارسال می شود.

ت : از فیوز F18 در EBB عبور کرده و از پین 2 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB خارج شده و برای سنسور های اکسیژن ارسال می شود .

ث : از طریق پین 21 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB خارج شده و برای کویل و همچنین پین ECU M1G2 جهت با خبر کردن آن مبنی بر فعال شدن رله ارسال می شود.

پین 3 : فرمان منفی فعال سازی بوبین این رله از پین ECU M1F2 ( از طریق پین 7 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB خارج شده و به پین ECU M1F2 وصل می شود .

پین 4 : تغذیه 12+ ولت ورودی برای بوبین ( این تغذیه از باتری به پین 34 سوکت 54 پایه آبی ارسال شده و وارد EBB می شود و در داخل EBB به پین 18 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB خارج می گردد. سپس از پین 15 سوکت 54 پایه خاکستری وارد EBB شده و در داخل EBB به پین 4 رله RL3 متصل می شود) .

رله RL1 (رله پمپ بنزین)

پین 1 : تغذیه 12+ ولت ورودی از فیوز F1 و پین 2 رله RL3 در EBB

پین 2 : تغذیه 12+ ولت خروجی برای پمپ بنزین ( از طریق پین 37 سوکت 54 پایه آبی از EBB خارج شده و برای پین 3 سوکت پمپ بنزین ارسال می شود .

پین 3 : فرمان منفی فعال سازی بوبین این رله از کلید اینرسی و پین ECU CPC3 ( از طریق پین 45 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB خارج شده و به پین 3 کلید اینرسی متصل می شود و همچنین از پین 1 کلید اینرسی به پین ECU CPC3 وصل می شود .

با باز شدن سوئیچ یک ولتاژ با دامنه 12+ ولت به فیوز F8 در جعبه فیوز داخل اتاق ارسال شده و از این فیوز به پین 10 سوکت 54 پایه آبی در EBB فرستاده می شود و در ادامه از پین 10 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB خارج می گردد و در نهایت به پین CPB4 متصل خواهد شد.

سپس ECU از پین M1F2 خودش ، فرمان فعال شدن رله RL3 ( رله اول ) را به پین پین 7 سوکت 54 پایه خاکستری در EBB ارسال کرده و در داخل EBB به پین 3 رله RL3 (رله اول) فرستاده می شود و رله RL3 فعال می گردد .

با فعال شدن رله RL3 ، ولتاژی با دامنه 12+ ولت از پین 2 ** ستاره دار که در بالا ذکر شد به موارد آن و همچنین پین ECU M1G2 ارسال می گردد.

در ادامه ECU بعد از دریافت تغذیه 12+ ولت ، فرمان منفی فعال شدن رله RL1 ( رله دوم ) را از پین M2F3  خودش ، به پین 1 کلید اینرسی و از پین 3 کلید اینرسی به پین 45 سوکت 54 پایه خاکستری از EBB ارسال کرده و در داخل EBB به پین 3 رله RL1 (رله پمپ بنزین) ارسال خواهد شد و بدین ترتیب رله RL1(رله پمپ بنزین) نیز فعال می شود.

در ادامه RL1(رله پمپ بنزین) از پین 2 خودش ، یک خروجی 12+ ولت از طریق پین 37 سوکت 54 پایه آبی از EBB برای پین 3 سوکت پمپ بنزین ارسال می کند . در نهایت ECU آماده روشن کردن موتور می باشد.

1 دیدگاه برای فعالیتECUو رله دوبل

  1. یونس دارابی

    دمتون گرم

دیدگاه خود را بنویسید